Zaczynamy serię krótkich, ale bardzo praktycznych postów związanych z transportem międzymiastowym i międzykrajowym w Rosji, Mongolii i Chinach. Sami przed wyjazdem poszukiwaliśmy takich szczegółowych informacji i dosyć ciężko było je znaleźć, więc jeśli się wybieracie w te rejony to zapraszamy!

W irkuckim hostelu, w którym się zatrzymaliśmy za transport na wyspę Olchon chcieli od nas 900 RUB/osoba. Przed wyjazdem przekopałem trochę internety, które mówiły, że tę trasę można ogarnąć za 500-600 RUB, więc pomyśleliśmy, żeby kupić bilety bezpośrednio na dworcu.

dojazd_olchon-2
Takim busem szaleliśmy po rosyjskich bezdrożach;)

Wybraliśmy się trolejbusem za grosze na dworzec autobusowy, który znajduje się na ulicy Oktyabr’skoy Revolyutsii przy skrzyżowaniu z Timiryazeva i tam kupiliśmy bilety za 490 RUB/osoba (27 zł) + 118 RUB/bagaż (6,5 zł), czyli zaoszczędziliśmy niecałe 300 RUB –zwycięstwooo! A propos bagażu – w Rosji jego przewóz nie jest uwzględniony w cenie biletu i płaci się za niego osobno.

mapka_irkuck
Kliknij, aby przejść do szczegółowej mapy

Autobusy na Olchon odjeżdżają codziennie o 9:00 i 11:00, a sama podróż trwa ok. 6 h. Nasza rada – nie siadajcie w ostatnim rzędzie! To nie szkolna wycieczka – tutaj miejsca z tyłu nie oznaczają prestiżu, a męczarnie, bo trasa jest tak wyboista, że od wyjazdu z parkingu dworca przez kolejne trzy godziny drogi nasze 4 litery więcej czasu spędziły w powietrzu niż na siedzeniu. Oczywiście Agacie jakimś cudem udało się zasnąć – znamy się już tyle lat, a ja dalej nie wiem jak ona to robi.

dojazd_olchon-1

Na trasie zaliczyliśmy krótki postój na obiad w niedrogiej miejscówce. Później wyboje się skończyły, a wraz z nimi asfalt… Niedługo potem dojechaliśmy do przystani, z której w kilkanaście minut przeprawiliśmy się na brzeg wyspy. Widoki były naprawdę zacne.

Do Chużyru – największego miasteczka na wyspie – dotarliśmy godzinę przed czasem i od razu kupiliśmy bilety powrotne w przybliżonej cenie. Podobno powrót można ogarnąć taniej przez miejsce, w którym się śpi, więc warto podpytać gospodarza.

Podsumowując: za transport z Irkucka na wyspę Olchon zapłaciliśmy 608 RUB/osoba (37 zł), a podróż trwała 5 h.

dojazd_olchon-4
Olchon na horyzoncie!
(Visited 1 366 times, 2 visits today)

7 Komentarzy

1. Ewelina 1 sierpnia 2016 at 07:26

Świetny wpis, ten i inne też 🙂 Kiedyś myślałam o wyjeździe do Rosji, teraz trochę odeszłam od planowania tego ale jak wrócę to będzie dużo łatwiej :))) Pozdrawiam !!!

1. Olo 3 sierpnia 2016 at 04:08

Dzięki Ewelina:) Nam Rosja się mega podobała, szczególnie Bajkał i Olchon. Po rozmowach z naszym hostem w Moskwie bardzo byśmy chcieli kiedyś pojechać na Kamczatkę – podobno jest przepięknie! W razie pytań o Rosję pisz! Pozdrawiam:)

2. slawek 21 listopada 2016 at 15:46

Dziekuje za opis w 2017 planujemy wyjazd 4os.nad bajkal
    czy posiadacie mapy okolicy i jeziora
    Pozdrawiam Slawek ł

3. Agata 23 listopada 2016 at 06:04

Nie mamy mapek, ale przynajmniej na Olchonie raczej żadna Wam nie będzie potrzebna – to dziura 🙂 Ale za to piękna!

4. Mariola 1 grudnia 2016 at 12:56

Dziękuję za opis. Planujemy taką podróż w przyszłym roku i szukam takich właśnie opowieści tych, co byli. Pozdrawiam bardzo serdecznie 🙂

5. Krzysiek 17 czerwca 2018 at 20:08

cześć 🙂

fajny, konkretny wpis 🙂
    a pamiętacie, o której był powrotny bus do Irkutska?
    i czy trasa przebiega też przez Listwiankę?

Pozdrawiam!

1. Darek 8 września 2018 at 15:31

Do Listwianki prowadzi inna droga, więc busy na pewno nią nie jadą. Pozdrowienia

nie bądź wiśnia, daj znać co sądzisz!

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *