Zaczynamy serię krótkich, ale bardzo praktycznych postów związanych z transportem międzymiastowym i międzykrajowym w Rosji, Mongolii i Chinach. Sami przed wyjazdem poszukiwaliśmy takich szczegółowych informacji i dosyć ciężko było je znaleźć, więc jeśli się wybieracie w te rejony to zapraszamy!

W irkuckim hostelu, w którym się zatrzymaliśmy za transport na wyspę Olchon chcieli od nas 900 RUB/osoba. Przed wyjazdem przekopałem trochę internety, które mówiły, że tę trasę można ogarnąć za 500-600 RUB, więc pomyśleliśmy, żeby kupić bilety bezpośrednio na dworcu.

dojazd_olchon-2
Takim busem szaleliśmy po rosyjskich bezdrożach;)

Wybraliśmy się trolejbusem za grosze na dworzec autobusowy, który znajduje się na ulicy Oktyabr’skoy Revolyutsii przy skrzyżowaniu z Timiryazeva i tam kupiliśmy bilety za 490 RUB/osoba (27 zł) + 118 RUB/bagaż (6,5 zł), czyli zaoszczędziliśmy niecałe 300 RUB –zwycięstwooo! A propos bagażu – w Rosji jego przewóz nie jest uwzględniony w cenie biletu i płaci się za niego osobno.

mapka_irkuck
Kliknij, aby przejść do szczegółowej mapy

Autobusy na Olchon odjeżdżają codziennie o 9:00 i 11:00, a sama podróż trwa ok. 6 h. Nasza rada – nie siadajcie w ostatnim rzędzie! To nie szkolna wycieczka – tutaj miejsca z tyłu nie oznaczają prestiżu, a męczarnie, bo trasa jest tak wyboista, że od wyjazdu z parkingu dworca przez kolejne trzy godziny drogi nasze 4 litery więcej czasu spędziły w powietrzu niż na siedzeniu. Oczywiście Agacie jakimś cudem udało się zasnąć – znamy się już tyle lat, a ja dalej nie wiem jak ona to robi.

dojazd_olchon-1

Na trasie zaliczyliśmy krótki postój na obiad w niedrogiej miejscówce. Później wyboje się skończyły, a wraz z nimi asfalt… Niedługo potem dojechaliśmy do przystani, z której w kilkanaście minut przeprawiliśmy się na brzeg wyspy. Widoki były naprawdę zacne.

Do Chużyru – największego miasteczka na wyspie – dotarliśmy godzinę przed czasem i od razu kupiliśmy bilety powrotne w przybliżonej cenie. Podobno powrót można ogarnąć taniej przez miejsce, w którym się śpi, więc warto podpytać gospodarza.

Podsumowując: za transport z Irkucka na wyspę Olchon zapłaciliśmy 608 RUB/osoba (37 zł), a podróż trwała 5 h.

dojazd_olchon-4
Olchon na horyzoncie!
(Visited 411 times, 12 visits today)

5 Comments

1. Ewelina 1 sierpnia 2016 o 07:26

Świetny wpis, ten i inne też 🙂 Kiedyś myślałam o wyjeździe do Rosji, teraz trochę odeszłam od planowania tego ale jak wrócę to będzie dużo łatwiej :))) Pozdrawiam !!!

1. Olo 3 sierpnia 2016 o 04:08

Dzięki Ewelina:) Nam Rosja się mega podobała, szczególnie Bajkał i Olchon. Po rozmowach z naszym hostem w Moskwie bardzo byśmy chcieli kiedyś pojechać na Kamczatkę – podobno jest przepięknie! W razie pytań o Rosję pisz! Pozdrawiam:)

2. slawek 21 listopada 2016 o 15:46

Dziekuje za opis w 2017 planujemy wyjazd 4os.nad bajkal
    czy posiadacie mapy okolicy i jeziora
    Pozdrawiam Slawek ł

3. Agata 23 listopada 2016 o 06:04

Nie mamy mapek, ale przynajmniej na Olchonie raczej żadna Wam nie będzie potrzebna – to dziura 🙂 Ale za to piękna!

4. Mariola 1 grudnia 2016 o 12:56

Dziękuję za opis. Planujemy taką podróż w przyszłym roku i szukam takich właśnie opowieści tych, co byli. Pozdrawiam bardzo serdecznie 🙂

nie bądź wiśnia i daj znać co myślisz!

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *